טיפים לניקוי ספות

כאשר קונים ספות לסלון או כל ספות מסוג אחר אנו משקיעים משאבים רבים בבחירת הספה בודקים לגבי האיכות הצורה והצבע משקיעים מחשבה רבה היכן נמקם את הספה בחלל הסלון ועוד..

תחזוקת הספות היא הדבר החשוב ביותר לאחר קניית הספה במאמר זה נביא כמה טיפים ורעיונות כיצד יש לשמור ולתחזק את הספות בבית.

ניקוי ספות מקצועי
ניקוי ספות מקצועי

 

ראשית כל כללי בטיחות בנוגע לניקוי ספות:

אסור לשפשף את הספות באמצעות מברשת קשה.

אסור לשפשף את הספות באמצעות בד קשה או לשפשף חזק מדי החיכוך גורם לשחיקה של הבד.

אין להשתמש בחומרי ניוקי לא לפי הוראות היצרן או חומרי ניקוי שאינם מתאימים לסוג הבד.

יש לעשות נסיון בחלק קטן בספה במקום שלא רואים כדי לבדוק את עמידות הצבע בפני חומרי הניקוי.

לאחר שיש בידנו את הכללים האלו נוכל להתחיל ראשית כל  עלינו לדעת כי ישנם כמה סוגי לכלוכים סוגי הלכלוכים מתחלקים לשלשה שניים מהם ניתן ואפשר לפתור לבד בבית אך את הסוג השלישי כדי לנקותו נצטרך את שירותיה של חברת נקיון.

סוג הראשון של הלכלוך הוא לכלוך מוצק לכלוך זה מגיע כתוצאה משימוש יומיומי בספה והוא אינו מתמוסס במים כגון: שערות, אבק, חול, או שאריות של מזון שונים כגון קליפות של פירות או חטיפים שנפלו על הספה בלכלוך זה ניתן לטפל ביעילות על ידי שאיבה באמצעות שואב אבק חשוב לזכור כדי לשמור על ספה נקיה ויפה יש צורך לשאוב את הספה כל שבוע ואפילו פעמיים בשבוע.

הסוג השני של הלכלוך הוא כתמים נקודתיים כתמים אלו מגיעים בדרך כלל מאכילה על הספה ונפילה של מאכלים שיוצרים כתמים נקודתיים על הספה עצמה. (חשוב לזכור כי כאשר יש ילדים בבית טוב למנוע מהם לאכול מאכלים על הספה עצמה וכן טוב להימנע בעצמנו מלאכול על הספה כדי לא להגיע לכתמים סרבניים שאינם יוצאים.)

גם הכתמים מתחלקים לשני סוגים: סוג אחד שהוא כתמים על בסיס מים והסוג השני הוא כתמים על בסיס שמן. כתמים מהסוג הראשון על בסיס מים הם כתמים שמגיעים בבדרך כלל כתוצאה משפיכה של נוזלים על הספה כגון קפה או קולה מיצים וכד'. כתמים מהסוג השני על בסיס שמן יכולים גם הם להתחלק לשני סוגים כתמים של שומן צמחי המופק מן הצומח או כתמים של שומן שהוא סינטטי כתמים על בסיס שומן צמחי מגיעים ברוב המקרים ממאכלים ושמניים שנופלים על הספה ומכתימים אותה לרוב מי שלא מתעסק בשומן סינתטי כגון גריז או שמן מנוע לא יהיו כתמים מן הסוג הזה על הספה. בלכלוך מסוג זה של כתמים הנובעים משמן צמחי ניתן לטפל באמצעות הברשה ושטיפה באמצעות חומר מסיס שגורם לשומן להתמוסס בכדי להתאים את החומר המסיר שומנים לספה שלנו עלינו לדעת מאיזה שומן הכתם מורכב ורק אז להצאים את החומר להבריש היטב באמצעות מברשת ולשטוף החומרים הנמכרים בסופרים ובחנויות השונות הם חומרים אוניברסליים של מותאמים במיוחד לכל סוג של כתם.

הסוג השלישי של הלכלוך הוא לכלוך המצטבר על הספה כתוצאה משימוש יומיומי מתמשך והוא נובע מזיעה ושומן אדם המופרש מהגוף וכן כתמים שלא נוקו כמו שצריך ואף מחומרי ניקוי שונים שהוחדרו אל תוך הבד של הספה לכלוך זה מצטבר לאורך זמן ובשילוב עם האויר והלחות נדבק לבד של הפסה ואינו יוצא משם כמה שננסה לנקות אותו אפילו בשיטת ההברשה והשטיפה שדיברנו עליה מקודם.

כאשר מצטבר על הספה לכלוך שכזה אין לנו את האפשרות לנקות אותו באופן ביתי וחובה להזמין ניקוי ספות מקצועי שמבוצע על ידי חברת ניקוי ספות מקצועית חברת נקיון מקצועית יודעת ומכירה את סוגי הבד השונים וברשותה חומרים מיוחדים ומיכשור מיוחד שמוציא את הכתמים הללו ואת הלכלוך שנצבר ביעילות ובמהירות נקוי ספות שכזה אמור להתבצע אחת לכמה שנים תלוי בשימוש שעושים בספה .

ניקוי ספות

ניקוי ספות מקצועי מחזיר לספה את הזוהר והיופי שלה כמו ביום קנייתה בחנות.

ניקוי ספות אינו בהכרח חייב להיות עלות יקרה תוכלו לקבל ייעוץ חינם לגבי סוג הספה ברשותכם ואופן הניקוי הדרוש לה באתר anycleaning ולהנות מחדש מהספות המחודשות שלכם.

 

 

דן פלד