צילום צנרת ביוב – אופן הפעולה ותיקון בעזרת צוות ביובית

צילום צנרת ביוב – אופן הפעולה ותיקון בעזרת צוות ביובית

צילום צנרת ביוב נחשבת לדרך בטוחה וקלה לתחזוקה של כל מערכת ביוב. יתרונה הגדולה טמון בעובדה שהעבודה נעשית ללא כל מגע של יד אדם. זה אולי נשמע כמו משהו שלקוח מסרטי מדע בדיוני, אבל צילום צנרת ביוב מהווה מציאות בשטח (תרתי משמע) כבר שנים והיא מאפשרת ליהנות מיתרונות שונים. צילום צנרת ביוב היא כאמור פעולת אחזקה ותחזוקה, כך שהיא מיועדת בראש ובראשונה למקרים שבהם לכאורה הכל בסדר. כלומר, לאלו שמאמינים ובצדק שהדרך הטובה ביותר לטפל בבעיות (במערכת הביוב בפרט אבל גם בבעיות אחרות) היא באמצעות מניעתן.

היתרונות של צילום צנרת ביוב

צילום צנרת ביוב
צילום צנרת ביוב

היתרון הראשון הוא החיסכון הכספי שנחסך הודות למניעת בעיות עתידיות במערכת הביוב. היתרון השני הוא חסכון של זמן עתידי יקר (ששווה כמאמר לכסף כביטוי הידוע) אבל היתרון השלישי הוא אולי החשוב מכולם, כלומר מניעה של בעיות עתידיות בתחום התברואה והבריאות שיכולות להיגרם ממערכת ביוב תקולה. וכמו בכל חוק מרפי גם במערכת הביוב התקלות קורות תמיד בזמן הכי לא מתאים, לכן כדאי לעשות הכל כדי למנוע זאת מראש.

איך מתבצע בפועל צילום צנרת ביוב ?

צילום צנרת ביוב הוא תוצאה של התפתחות הטכנולוגיה של השנים האחרונות, בעיקר בתחום הסיבים האופטיים והרובוטיקה. צילום זה נעשה באמצעות מצלמה שכוללת סיב אופטי או רובוט בעלת מד שיפוע מובנה (שמאפשר כניסה לכל נפתולי ופיתולי מערכת הביוב), ראש בעל יכולת לסיבוב של 360 מעלות (ראש שמאפשר כניסה לזוויות ישרות של צינורות דקים) וסוללות כפולות שמאפשרות עבודה רצופה במשך שעות.

המשמעות של צילום צנרת ביוב

המשמעות היא שמתקבלת מצד אחד תמונה של כל המערכת ומצד שני יש ירידה לפרטים. למעשה, צילום זה מאפשר לאתר תקלות קטנות במערכת הביוב לפני שהן הופכות לבעיות גדולות, למשל: סדקים ושברים שיכולים להתפתח לכדי פיצוצים עתידיים בצנרת, גופים זרים שחדרו למערכת ויכולים להביא עם הזמן לסתימתה, ניתוקים שונים שמשבשים את פעולתה התקינה של מערכת הביוב ועוד.

צילום צנרת ביוב כפעולת מניעה

תכינו את עצמכם מראש! זכרו, מניעה זאת הפעולה הטובה ביותר! חבל להזמין שירותי שאיבת הצפות בעזרת ביובית אם אפשר למנוע את הנזק מראש בעזרת צילום מתקדם בתשתית הביוב שלכם. צילום צנרת ביוב הוא יותר מהקדמת תרופה למכה. הודות לקיומו של הרובוט ניתן לטפל בבעיות, לתקן צנרת מקולקלת ואפילו לחדש אותה. למעשה, צילום צנרת ביוב נחשבת לפעולה מקצועית שמחליפה בהצלחה את עבודתם של השרברבים הטובים ביותר. למעשה, זהו אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות לטובת תחזוקת מערכת הביוב שלכם. כלומר, אם גם אתם רוצים להבטיח מערכת ביוב תקינה לשנים רבות אתם חייבים לעשות זאת.

דן פלד