סובלים מנזילה במטבח? זה הזמן לבדוק את הסיפון

סובלים מנזילה במטבח? זה הזמן לבדוק את הסיפון

נזילות בבית הן לא חוויה נעימה, על אחת כמה וכמה כשזה מגיע למטבח, בו השילוב של פירורי אוכל ורטיבות מהווה קרקע פורייה במיוחד עבור שלל סוגי עובש, חיידקים ושרצים שונים. אם יש לכם נזילה במטבח, יכול מאוד להיות שהאשם העיקרי הוא פריט שסביר שמעולם לא שמעתם עליו – הסיפון. 

איך נזהה נזילות במטבח?

אם אתם רואים שיש לכם נזילה ורטיבות במבטח, כנראה שאין פה שאלה. אך לעיתים נזילות אוהבות להסתתר מעינינו ולבזבז לנו מים בלי שנשים לב. כמה דברים שיכולים להסגיר נזילות שונות הם היווצרות של עובש והתקלפות של קירות המטבח, וחשבון מים מנופח שלא משקף את צריכת המים החודשית שלכם. אם אתם מזהים את אחד מהגורמים האלה, מומלץ מאוד לא להעלים עין ולקוות שהם ייעלמו מעצמם – כי הם לא. 

מה זה בכלל סיפון ולמה הוא חשוב?

כפי שציינו, אחד הגורמים העיקריים לנזילות במטבח הוא סיפון תקול או בעייתי. למי מכם שלא בקיאים במושגים מעולם האינסטלציה, הסיפון הוא למעשה מעין שסתום הנמצא מתחת לכיור המטבח שלכם, אשר תפקידו העיקרי הוא לא לאפשר מעבר של חומרים מוצקים דרך הצנרת ובכך למנוע סתימות. 

בנוסף, הסיפון שומר עלינו מפני ריחות לא נעימים וגזים שונים שיכולים לפגוע באיכות חיינו ואף בבריאות. הסיפון עצמו עשוי לרוב מפלסטיק, ומורכב מחלק מפותל המזכיר את האות S באנגלית, וכן מעין "כוס" בה מצטברים משקעי הפסולת. 

כפי שאתם יכולים להבין, תקלה בסיפון משמעותה תקלה בכלל מערכת הצינורות של הכיור, כך שאם הסיפון שלכם בלוי או תקול, כל זרימת מים בכיור ברוב המקרים תביא לנזילה. 

ממה נגרם נזק לסיפון?

מעבר לבלאי סביר הנגרם לאורך שימוש רציף לאורך זמן, נזקים לסיפון עשויים להגרם בגלל שימוש לקוי שלנו וחוסר תשומת לב לדברים שאנו שופכים לכיור. חומרים כמו חול, אבקות, גרגירי קפה וכדומה, הם בין הגורמים העיקריים לנזקים בסיפון, כיוון שהם נוטים להצטבר למשקעים כבדים היוצרים עומס על הסיפון ופוגעים בהברגה שלו. 

כמו כן, גם שפיכה של שמנים שונים יוצרים לרוב משקעים בסיפון ופוגעים בתפקודו, וכן שפיכת חומרי ניקוי חומציים המסוגלים לעכל פלסטיק. 

מתי צריך להחליף את הסיפון?

ראשית, נרצה להבהיר שלא כל בעיה בסיפון מצריכה את החלפתו. כיום, מרבית הסיפונים עשויים מחומרים עמידים במיוחד ומסוגלים להחזיק מעמד שנים רבות. לכן, במרבית המקרים נצטרך להחליף רק את הגומיות של הסיפון, אותן מומלץ להחליף גם ככה כל כמה שנים. החלפה של הגומיות הינה פשוטה במיוחד, ותוכלו לבצעה בקלות בעצמכם תוך כמה דקות. 

במקרים בהם יש נזק ברור לסיפון עצמו ולהברגה, לא תהיה לנו ברירה אלא להחליף את הסיפון עצמו. מקרה נוסף בו נצטרך להחליף את כל הסיפון הוא אם הצנרת במטבל שלכם ישנה ואי אפשר למצוא חלקים מתאימים. 

דן פלד